sobota, 12 grudnia 2015

Bałwanek ze skarpetek- prezent świąteczny (Socks Snowman- Christmas Gifts) DIY

Hejka! Dzisiaj mam dla Was, krótki poradnik, jak wykonać skarpetkowego bałwanka. Wygląda naprawdę uroczo i świetnie nada się jako dekoracja świąteczna, a także drobny upominek. Zapraszam!

Potrzebujesz:
- Dwie skarpetki (białą i kolorową)
- Sznurek, nitkę lub kawałek włóczki
- Wypełnienie (ryż, kasza)
- Kilka guzików
- Szpilki lub drobne koraliki
- Klej
- Nożyczki

Krok 1:
Białą skarpetkę rozetnij przy pięcie (Patrz obrazek), zamkniętą część wypełnij kaszą lub ryżem i zwiąż szczelnie u góry. Nadmiar materiału możesz odciąć. Trochę nad połową zwiąż kolejny kawałek sznurka, aby utworzyć głowę bałwanka.


Krok 2:
Kolorową skarpetkę rozetnij w podobny sposób co białą. Z zamkniętej części zrób czapkę, podwiń kilkakrotnie dół i dopasuj czapkę do głowy bałwanka. Odetnij ściągacz oraz podłużny pasek. Ściągaczem przykryj sznurek, który służy jako "szyja", przewiń przez niego podłużny pasek materiału, aby powstał szalik.






Krok 3:
Podklej poszczególne części bałwanka. Ja przylepiłam mu szalik w trzech miejscach oraz czapkę, a także podkleiłam zagięcia na niej. Krok jest opcjonalny i wszystko trzyma się bez niego. Doklej guziki oraz zrób oczy. Można je wykonać z koralików lub szpilek zakończonych kuleczką. Ja swoje pomalowałam lakierem do paznokci, aby lepiej pasowały kolorystycznie. Nosek można wykonać z modeliny, jednak ja zrezygnowałam z tego kroku.


3 komentarze:

  1. Fajny blog! Rzeczywiście o wszystkim :). Super, chyba będę wpadać częściej.
    Tymczasem zapraszam na swój blog o włosach i nie tylko: http://fairhairbyjolie.blogspot.com/ . Zostaw ślad po sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super!
    Fajny blog, można się sporoo dowiedzieć ;)

    Pozdrawiam http://abi-bloguje.blogspot.com/
    Co powiesz na wspólną obserwację?

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, jestem pod wrażeniem! Świetny blog! Zapraszam do mnie:
    http://mademoiselleeee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń